رپورتاژ

راهنمای اولیه لینک سازی برای سئو

لینک ها واحد پول وب هستند. صفحات وب که تعداد زیادی از آنها را دارند “معتبر” تلقی می شوند و با رتبه های بالا در گوگل پاداش می گیرند. در حالی که صفحاتی که هیچکدام از آنها را ندارند، محتمل به ابهام هستند.
این راهنما به شما آموزش می‌دهد که چگونه لینک‌های باکیفیتی که سوزن را حرکت می‌دهند بدون خطر جریمه گوگل به دست آورید. ما آن را با در نظر گرفتن افراد مبتدی کاملاً ایجاد کردیم و مطمئن شدیم که آن را با توصیه های عملی فراوانی بسته بندی کردیم که می توانید بلافاصله شروع به اجرای آن کنید.

اصول لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ چیست؟

لینک بیلدینگ فرآیندی است که باعث می شود سایر وب سایت ها به صفحات وب سایت شما پیوند دهند. هدف آن تقویت “اقتدار” صفحات شما در نظر گوگل است تا این صفحات رتبه بالاتری داشته باشند و ترافیک جستجوی بیشتری را به ارمغان بیاورند.

چرا لینک بیلدینگ مهم است؟

به گفته آندری لیپاتسف از گوگل ، لینک ها یکی از سه فاکتور اصلی رتبه بندی در گوگل هستند. بنابراین اگر می خواهید صفحات وب سایت شما رتبه بالایی در جستجو داشته باشند، تقریباً به لینک نیاز خواهید داشت.

گوگل و سایر موتورهای جستجو به لینک های سایت های دیگر به عنوان “رای” نگاه می کنند. این آرا به آنها کمک می کند تا تشخیص دهند کدام صفحه در یک موضوع معین (از هزاران مورد مشابه) شایسته رتبه بندی در بالای نتایج جستجو است.

بنابراین، به عنوان یک قاعده کلی، صفحات با بک لینک بیشتر در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند.

لینک ها جواب همه چیز نیستند

لینک ها برای رتبه بندی خوب بسیار مهم هستند. و بسیار نادر است که از صفحاتی که دارای پیوندهای قوی زیادی هستند برتری کسب کنید، مگر اینکه به همین تعداد پیوند داشته باشید. با این حال، لینک ها تنها عاملی نیستند که گوگل برای رتبه بندی صفحات استفاده می کند.

بنابراین اگر تعداد زیادی لینک به صفحه خود می‌سازید و هنوز رتبه‌بندی ضعیفی دارد، به سایر عوامل رتبه‌بندی که ممکن است مانع از رتبه‌بندی خوب شما شوند، نگاه کنید.


از نظر مفهومی، بیشتر تاکتیک ها و استراتژی های لینک سازی در یکی از چهار سطل زیر قرار می گیرند:

چهار سطل از استراتژی های لینک سازی

1. افزودن لینک

اگر بتوانید به وب سایتی بروید که متعلق به شما نیست و پیوند خود را به صورت دستی در آنجا قرار دهید، به آن «افزودن» پیوند می گویند. رایج ترین تاکتیک هایی که در این دسته قرار می گیرند عبارتند از:

  • ارسالی دایرکتوری کسب و کار
  • ایجاد پروفایل اجتماعی
  • نظر دادن وبلاگ
  • ارسال به انجمن ها، انجمن ها و سایت های پرسش و پاسخ.
  • ایجاد لیست های کاریابی

ایجاد پیوند از طریق آن تاکتیک ها بسیار آسان است. و دقیقاً به همین دلیل، چنین پیوندهایی از نظر گوگل ارزش بسیار کمی دارند. در برخی موارد، حتی ممکن است به عنوان هرزنامه علامت گذاری شوند.

به غیر از آن، این نوع پیوندها به سختی مزیت رقابتی به شما می دهند. اگر بتوانید به یک وب سایت بروید و لینک خود را به صورت دستی در آنجا قرار دهید، هیچ چیز مانع رقبای شما از انجام همین کار نمی شود.

با این حال، شما نباید این گروه از تاکتیک های لینک سازی را به طور کامل نادیده بگیرید. هر کدام از آنها به دلایلی غیر از سئو می توانند برای کسب و کار آنلاین شما کاملاً مفید باشند.

بگذارید با چند مثال سریع توضیح بدهم:

  • دایرکتوری های تجاری – اگر سئو سایت رستورانی انجام می دهید، حتماً باید آن را در سه تا پنج سایت فهرست اصلی مانند Yelp، Tripadvisor، Allmenus، Grubhub و غیره فهرست کنید. از آنها مشتری واقعی بگیرید.
  • انجمن‌های صنعتی – اگر انجمن‌ها یا انجمن‌هایی را می‌شناسید که مخاطبان هدف شما در آنها حضور دارند، قطعاً باید در آنجا نیز فعال باشید. اما صرفاً ارسال هرزنامه به پیوندهای خود بدون تلاش برای افزودن ارزش به مکالمات، به سرعت شما را از حضور در این مکان ها منع می کند.

همانطور که می توانید بگویید، هر یک از این استراتژی ها می تواند کاملاً معنی دار باشد. اما اگر کسی به شما پیشنهاد انجام هر یک از موارد بالا را در مقیاس بزرگ می دهد (یعنی سایت خود را در صد فهرست کسب و کار ثبت کنید یا صدها پروفایل رسانه های اجتماعی ایجاد کنید) – از آن دوری کنید. این نوع «هک‌ها» در بهترین حالت هدر دادن پول هستند و در بدترین حالت ممکن است وب سایت شما را جریمه کنند.

Sidenote.

در حالی که به دنبال راه‌های بیشتری برای «افزودن» پیوندها به وب‌سایت‌های دیگر هستید، ممکن است با تاکتیک‌هایی برخورد کنید که «وب 2.0» و «بوکمارک کردن سایت‌ها» را ذکر می‌کنند. این چیزها حدود 15 سال پیش کار می کردند، اما امروز نباید وقت خود را برای آنها تلف کنید.

2. درخواست لینک

همانطور که از نام آن پیداست، این زمانی است که با صاحب وب سایتی که می خواهید پیوندی از آن دریافت کنید، تماس می گیرید و به او دلیل قانع کننده ای برای پیوند دادن به شما ارائه می دهید.

این “دلیل قانع کننده” یک عامل موفقیت کاملا ضروری است. افرادی که با آنها تماس می گیرید به شما و وب سایتتان اهمیتی نمی دهند (مگر اینکه به نوعی مشهور باشید) و بنابراین انگیزه ای برای تبلیغ شما یا کارتان ندارند.

بنابراین قبل از اینکه از آنها بخواهید به شما لینک بدهند، از خود بپرسید: “چه چیزی برای آنها مفید است؟”

در اینجا برخی از تاکتیک‌ها و استراتژی‌های لینک‌سازی که در این دسته قرار می‌گیرند، همراه با یک «دلیل قانع‌کننده» تعریف شده مختصر که بر اساس آن استوار هستند، آورده شده است:

  • وبلاگ نویسی مهمان – محتوای مفیدی برای وب سایت خود ایجاد کنید.
  • تکنیک آسمان خراش – به آنها منبعی بهتر از منبعی که به آن لینک می دهند نشان دهید.
  • درج پیوند – منبعی با اطلاعات بیشتر در مورد چیزی که به اختصار ذکر کرده اند به آنها نشان دهید.
  • طعمه ایگو – از آنها یا کارهایشان در محتوای خود با دید مثبت یاد کنید.
  • توصیفات و مطالعات موردی – بازخورد مثبت در مورد محصول یا خدمات خود ارائه دهید.
  • مبادلات پیوند – در صورت موافقت آنها با پیوند دادن به شما، پیشنهاد دهید به آنها پیوند داده شود.
  • ایجاد لینک صفحه منبع – به آنها منبع خوبی را نشان دهید که متناسب با لیست موجود آنها باشد.
  • لینک سازی شکسته – با ارائه یک جایگزین به آنها کمک کنید یک پیوند “مرده” را در صفحه خود تعمیر کنند.
  • ایجاد پیوند تصویر – برای استفاده از تصویر خود درخواست دریافت اعتبار کنید.
  • نام‌های نامرتبط – بخواهید نام تجاری خود را «قابل کلیک» کنید.
  • حرکت پیوند – از شما بخواهید تغییراتی در پیوند موجود که به وب سایت شما اشاره دارد ایجاد کنید.
  • درخواست‌های HARO و روزنامه‌نگار – برای مقاله‌شان «نقل قول تخصصی» بدهید.
  • روابط عمومی – به آنها یک داستان قاتل بدهید تا پوشش دهند.

به نظر می رسد این استراتژی ها کاملاً منطقی هستند، درست است؟ اما به محض اینکه اولین درخواست ایمیل خود را ارسال کردید، احتمالاً با واقعیت خشن روبرو خواهید شد – “دلیل قانع کننده” شما به اندازه کافی قانع کننده نیست:

  • پست مهمان شما به اندازه کافی خوب نیست.
  • منبع شما شایسته ذکر نیست.
  • “آسمان خراش” شما آنقدر که فکر می کردید “بلند” نیست.

حقیقت این است که متقاعد کردن صاحبان وب سایت تصادفی برای پیوند دادن به شما بسیار سخت است . یا منبع منحصر به فردی دارید که واقعاً آنها را تحت تأثیر قرار می دهد، یا در زمینه کاری خود به خوبی شناخته شده هستید و آنها خوشحال خواهند شد که پیوندی را به عنوان لطف برای شما اصلاح کنند.

اگر هیچ کدام از این دو نیست، بهتر است با رد شدن به خوبی برخورد کنید. زیرا به ازای هر 100 ایمیل، 98 نفر یا پاسخ نمی دهند یا “نه” می گویند.

و این دقیقاً به همین دلیل است که بسیاری از سئوکاران شروع به جستجوی راه‌هایی برای ارزشمند کردن آن برای طرف مقابل و ارائه چیزی در ازای پیوند کردند، مانند:

  • فریاد در شبکه های اجتماعی.
  • انفجار خبرنامه ایمیل.
  • دسترسی رایگان به یک محصول یا خدمات درجه یک.
  • یک لینک در مبادله
  • پول

اما ارائه این نوع “اضافی” آنها را به منطقه خاکستری آنچه که “طرح پیوند” در نظر گرفته می شود، طبق دستورالعمل های گوگل وارد می کند.

خب! حالا شما مالک آن هستید. روش‌های صریح درخواست پیوند، میزان موفقیت نسبتاً پایینی دارند. اما به محض اینکه سعی می کنید «معامله را شیرین کنید»، وارد میدان مین گوگل می شوید.

در این مرحله، ممکن است به نظر برسد که من شما را از استفاده از تاکتیک ها و استراتژی های فهرست شده در این گروه منصرف می کنم. من نیستم. من فقط به شما پیشنهاد می کنم که قبل از تماس با صدها نفر، از برجسته بودن محتوای خود اطمینان حاصل کنید.

3. خرید لینک

بیایید این را مستقیماً از ابتدا دریافت کنیم:

ما خرید لینک را توصیه نمی کنیم!

اگر تجربه زیادی در مورد آن ندارید، احتمالاً پول زیادی را برای پیوندهای بی فایده هدر خواهید داد که تأثیر صفر بر رتبه بندی شما نخواهد داشت. یا حتی وب سایت خود را جریمه کنید.

با این حال، اگر این واقعیت را فاش نکنیم که بسیاری از افراد در صنعت سئو، لینک‌ها را به روش‌های مختلف «خرید» می‌کنند و موفق می‌شوند از پس آن برآیند، شما را در معرض ضرر قرار خواهیم داد.

بنابراین، اگر می‌خواهید سلامت وب‌سایت خود را به خطر بیندازید و پیوندها را بخرید، لطفاً به دنبال راهنمایی برای انجام این کار «ایمن» در جای دیگری باشید – زیرا در اینجا در Ahrefs، ما این کار را آموزش نمی‌دهیم.

4. لینک های کسب درآمد

هنگامی که افراد دیگر به صفحات وب‌سایت شما پیوند می‌دهند، بدون اینکه از آنها بخواهید این کار را انجام دهید، پیوندهایی «دریافت» می‌کنید. بدیهی است که این اتفاق نمی افتد مگر اینکه شما چیزی واقعاً برجسته داشته باشید که سایر صاحبان وب سایت واقعاً بخواهند در وب سایت های خود ذکر کنند.

اما مردم نمی توانند به چیزهایی که از وجود آنها اطلاعی ندارند پیوند بزنند. بنابراین مهم نیست که صفحه شما چقدر عالی است، باید برای تبلیغ آن سرمایه گذاری کنید. و هرچه افراد بیشتری صفحه شما را ببینند، احتمال اینکه برخی از آنها در نهایت به آن لینک شوند بیشتر می شود.

بعداً در این فصل، می‌خواهم تاکتیک‌ها و استراتژی‌هایی را به اشتراک بگذارم که به شما کمک می‌کند هم محتوای «لایق پیوند» ایجاد کنید و هم آن را برای مخاطبان مرتبطی که ممکن است در نهایت به آن پیوند پیدا کنند، تبلیغ کنید.

امتیاز: حفظ پیوندها

از نظر فنی، حفظ پیوندهایی که به سختی به دست آورده اید واقعاً تحت تعریف “لینک سازی” قرار نمی گیرد. اما هنگامی که خرید یک بک لینک مهم را از دست می دهید، “رای” که به گوگل ارسال می کرد نیز از بین می رود. بنابراین حفظ پیوندهایی که به سختی به دست آورده اید بسیار مهم است.

دو راه ساده برای انجام آن وجود دارد:

  1. رفع 404 صفحه که دارای بک لینک با کیفیت هستند
  2. نظارت بر بک لینک های از دست رفته و تماس با صاحب وب سایت در صورت از دست رفتن یک پیوند مهم (همچنین به عنوان ” بازیابی پیوند ” شناخته می شود)

انجام هر دوی این کارها با اکسپلورر سایت Ahrefs آسان است . گزارش بهترین پیوندها به شما کمک می کند 404 صفحه دارای پیوند را پیدا کنید. در حالی که گزارش بک لینک ها دارای یک فیلتر مفید “از دست رفته” است، که تمام لینک هایی را که اخیراً از دست داده اند را به شما نشان می دهد.

اما یک اخطار مهم. نیازی نیست در مورد تک تک لینک هایی که گم می شوند، زحمت بکشید. شما فقط باید مهمترین آنها را حفظ کنید. و این دقیقا همان چیزی است که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.


هیچ کس با اطمینان نمی داند که گوگل دقیقاً چگونه ارزش هر پیوند را اندازه می گیرد. اما برخی از مفاهیم کلی برای ارزیابی لینک ها وجود دارد که جامعه سئو معتقد است درست است:

  • قدرت
  • ارتباط
  • متن لنگر
  • Nofollow در مقابل فالو
  • تعیین سطح
  • مقصد
شش جنبه یک پیوند خوب

1. اختیار

همانطور که قبلاً می دانید، گوگل پیوندهایی را به عنوان “رای” می بیند که یک صفحه خاص شایسته رتبه بندی خوبی است. اما یک پیوند از techcrunch.com احتمالاً نمی تواند همان قدرت پیوند از وبلاگ شخصی دوست شما را داشته باشد، درست است؟ (مگر اینکه دوست شما تیم فریس باشد.)

خوب، گوگل به طور مداوم وجود نوعی معیار سنجش قدرت وب سایت در سراسر سایت را در سیستم خود رد کرده است. و با این حال، بسیاری از سئوکاران معتقدند که مفهوم “اقتدار وب سایت” بیش از حد منطقی است که به طور کامل آن را کاهش نمی دهد.

با این حال، آنچه مهمتر است، اعتبار صفحه واقعی است که به شما پیوند می دهد. این یک چیز است که در یک مقاله TechCrunch به آن اشاره شود و مورد توجه قرار نگیرد، و اگر آن مقاله «اینترنت را خراب کند» و در ده ها وب سایت خبری بزرگ به آن ارجاع داده شود، یک مورد کاملاً متفاوت است.

صفحاتی که دارای بک لینک هستند، رای قوی تری نسبت به صفحاتی که فاقد لینک هستند می دهند

به عبارت دیگر، صفحه‌ای که آرای قوی‌تری دارد، در مقایسه با صفحه‌ای که رای ندارد، رای قوی‌تری می‌دهد. این اصل ساده در هسته اصلی الگوریتم پیج رنک معروف گوگل قرار دارد .

در آن روزگار، گوگل حتی یک نوار ابزار مرورگر ارائه کرد که رتبه صفحه هر URL که بازدید می کردید را نشان می داد. اما این نوار ابزار بیش از 10 سال پیش منسوخ شد. که به ارائه دهندگان ابزار سئو فرصتی داد تا این شکاف را پر کنند و معیارهای قدرت خود را توسعه دهند.

در اینجا در Ahrefs، ما رتبه‌بندی دامنه (DR) و رتبه‌بندی URL (UR) را داریم که به ترتیب به اصطلاح «محبوبیت پیوند» وب‌سایت‌ها و URLها را اندازه‌گیری می‌کنند.

2. ارتباط

فرض کنید شما راهنمای کباب کردن یک استیک عالی را منتشر کرده اید و می خواهید در گوگل رتبه بالایی داشته باشد. ترجیح می دهید از چه کسی پیوند دریافت کنید – جو روگان یا گوردون رمزی؟

من تصور می کنم این دومی است. جو ممکن است مخاطبان بیشتری نسبت به گوردون داشته باشد، اما او یک سرآشپز مشهور جهانی نیست. بنابراین او به راحتی می تواند با توصیه های آشپزی خود اشتباه کند.

و این چیزی است که ظاهراً گوگل هنگام رتبه بندی صفحات به آن توجه می کند. به نظر می رسد که پیوندهای وب سایت هایی با موضوع مشابه شما ارزش بیشتری نسبت به پیوندهای وب سایت های نامربوط دارند.

در اینجا گزیده ای از راهنمای «جستجو چگونه کار می کند» آمده است :

اگر سایر وب سایت های برجسته در مورد موضوع به صفحه پیوند دهند، این نشانه خوبی است که اطلاعات با کیفیت بالا هستند.

3. لنگر متن

فقط در صورتی که قبلاً با این اصطلاح آشنا نیستید، ” anchor text ” یک تکه متن قابل کلیک است که به صفحه دیگری پیوند می دهد. در بسیاری از موارد، به طور خلاصه توضیح می دهد که صفحه پیوند داده شده در مورد چیست.

بنابراین جای تعجب نیست که گوگل از کلمات موجود در متن لنگر استفاده می کند تا بهتر بفهمد صفحه ارجاع شده در مورد چیست و چه کلمات کلیدی شایسته رتبه بندی است. در واقع، پتنت اصلی پیج رنک گوگل در مورد این موضوع کاملاً صریح صحبت می کند:

گوگل از تعدادی تکنیک برای بهبود کیفیت جستجو استفاده می کند، از جمله رتبه صفحه، متن لنگر و اطلاعات مجاورت.

بنابراین چگونه می توان از متن لنگر در هنگام ساخت لینک استفاده کرد؟

خوب، بهتر است که این کار را نکنید. هرچه بیشتر سعی کنید نحوه پیوند صفحات مختلف به شما را کنترل کنید و تمام “کلمات درست” را در متن لنگر بک لینک های خود جای دهید، احتمال اینکه گوگل به دستکاری مشکوک شود و شما را به خاطر آن جریمه کند بیشتر می شود. بنابراین بهتر است فقط اجازه دهید نویسنده صفحه پیوند دهنده تصمیم بگیرد که چگونه می خواهد به صفحه شما ارجاع دهد.

4. Nofollow در مقابل فالو

“Nofollow” یک ویژگی پیوند است که به گوگل می گوید که صفحه پیوند دهنده ترجیح می دهد رای خود را به صفحه ای که به آن ارجاع می دهد نمی دهد.

در کد صفحه به این صورت است:

کد صفحه برای لینک nofollowed

از لحاظ تاریخی، گوگل آرای « لینک‌های فالو شده » را نمی‌شمرد (یا اینطور گفته شده است). سپس، در سال 2019، به یک مدل اشاره تغییر کرد ، به این معنی که برخی از پیوندهای “nofollowed” اکنون ممکن است بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر بگذارند.

همچنین دو ویژگی پیوند جدید را همراه با این اعلامیه معرفی کرد:

  • rel=”UGC” باید برای پیوندهای ایجاد شده توسط کاربر، به عنوان مثال، نظرات وبلاگ و پست های انجمن اعمال شود.
  • rel=”sponsored” باید زمانی اعمال شود که پیوند بخشی از یک تبلیغ، حمایت مالی یا برخی قراردادهای جبران خسارت باشد.

به عنوان یک قاعده کلی، شما می خواهید پیوندهای “دنبال شده” را دریافت کنید (یعنی پیوندهایی که هیچ یک از ویژگی های ذکر شده را ندارند) زیرا این لینک هایی هستند که قرار است قوی ترین رای ها را به خود اختصاص دهند.

با این حال، اگر فرصتی برای دریافت یک لینک nofollow شده از یک صفحه با اعتبار بالا مشاهده کردید، باید از آن استفاده کنید.

یک مثال خوب ویکی‌پدیا است که در آن همه پیوندهای خروجی nofollow می‌شوند. دریافت لینک از ویکی پدیا فوق العاده سخت است، به همین دلیل است که بسیاری از سئوکاران متقاعد شده اند که این لینک ها از نظر گوگل بسیار ارزشمند هستند.

5. قرار دادن

حق اختراع معقول موج سوار گوگل در مورد اینکه چگونه احتمال کلیک روی یک پیوند ممکن است بر میزان قدرت انتقال آن تأثیر بگذارد صحبت می کند. و قرار دادن لینک در یک صفحه یکی از معدود مواردی است که می تواند بر CTR آن تأثیر بگذارد.

فرض کنید یک صفحه وب وجود دارد که از سه بلوک تشکیل شده است: محتوا، نوار کناری و پاورقی. به عنوان یک قاعده کلی، لینک‌های موجود در محتوا کلیک‌های بیشتری دریافت می‌کنند، زیرا بلوک محتوا بیشترین توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند.

پیوندهای برجسته ممکن است "اقتدار" بیشتری را منتقل کنند

یکی دیگر از مواردی که می تواند بر CTR یک لینک تأثیر بگذارد این است که چقدر در صفحه ظاهر می شود. خوانندگان به احتمال زیاد روی پیوندها در همان ابتدای مقاله کلیک می کنند تا آنهایی که در انتهای مقاله هستند.

6. مقصد

هنگام ایجاد پیوند به وب سایت خود، سه مقصد وجود دارد که می توانید به آنها اشاره کنید:

  1. صفحه اصلی شما
  2. دارایی های قابل پیوند شما
  3. صفحات واقعی که باید در گوگل رتبه خوبی داشته باشید.

و اغلب، صفحاتی که باید به خوبی رتبه بندی کنید، سخت ترین صفحاتی هستند که به آنها پیوند داده می شود. به این دلیل که مردم معمولاً ترجیح می‌دهند به صفحات اطلاعاتی پیوند بزنند که مخاطبانشان می‌توانند به صورت رایگان ارزش کسب کنند تا صفحات تجاری که احتمالاً راه مخاطبانشان با پول نقدشان جدا می‌شود.

بنابراین، یکی از رایج ترین سوالات در سئو این است: “چگونه به صفحات خسته کننده پیوند داشته باشیم؟”

و در حالی که هیچ پاسخ درست واحدی برای این سوال وجود ندارد، همه موافقند که باید از قدرت پیوند داخلی برای کمک به رتبه بندی بهتر “صفحات خسته کننده” خود استفاده کنید.

از پیوندهای داخلی برای انتقال قدرت به صفحات خسته کننده ای که برای رتبه خوب در گوگل نیاز دارید، استفاده کنید

در بخش دوم، من چند ده تاکتیک و استراتژی ساخت لینک را برای شما فهرست کردم تا آنها را بررسی کنید. اما کدام یک از آنها بهترین و موثرترین هستند؟

در اینجا در Ahrefs، ما مدافعان بزرگ چهار مورد زیر هستیم:

  1. پیگیری پیوندهای رقبا
  2. ایجاد دارایی های قابل پیوند
  3. ارتقای محتوا
  4. ارسال مهمان

1. پیگیری پیوندهای رقبا

تحقیقات لینک رقبا یکی از اساسی ترین فعالیت ها در ساخت لینک است. در مورد آن فکر کنید. صفحه با رتبه برتر برای جستجوی مورد نظر شما دارای کلیه پیوندهای مناسب است که گوگل را متقاعد به برتری آن می کند. بنابراین، با مطالعه لینک های آن، می توانید بفهمید که از کدام تاکتیک ها استفاده کنید تا بتوانید لینک های مشابه را به دست آورید و از آن صفحه پیشی بگیرید.

و اینجاست که ابزار SEO مانند Ahrefs کاملاً ضروری است.

فقط کلمه کلیدی را که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید در اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs قرار دهید و به سمت «نمای کلی SERP» بروید. این به شما نشان می دهد که هر یک از صفحات با رتبه برتر چند بک لینک (و وب سایت های پیوند دهنده) دارند:

نمای کلی SERP برای "بهترین برنامه های بهره وری"

روی هر یک از این اعداد کلیک کنید و گزارشی را مشاهده خواهید کرد که همه پیوندها را فهرست می کند.

از اینجا، مسیر عمل شما دو گونه است:

  1. سعی کنید از صفحاتی که به رقبای شما پیوند دارند، لینک دریافت کنید
  2. نحوه به دست آوردن آن لینک ها را مطالعه کنید و از همان تاکتیک ها برای به دست آوردن لینک های بیشتر از رقبای خود استفاده کنید

2. ایجاد دارایی های قابل پیوند

در سئو، ما از اصطلاحات « دارایی قابل پیوند » یا «Bait لینک» برای اشاره به محتوایی استفاده می‌کنیم که به صورت استراتژیک برای جذب لینک ساخته شده است. چنین دارایی های قابل پیوند می توانند اشکال مختلفی داشته باشند:

  • ابزارهای آنلاین و ماشین حساب
  • اینفوگرافیک، گیفوگرافیک و «نقشه و گرافیک»
  • جوایز و رتبه بندی
  • مطالعات و تحقیقات
  • بررسی های صنعت
  • راهنماها و آموزش های چگونه
  • تعاریف و اصطلاحات ابداع شده

من مطمئن هستم که حتی در خسته کننده ترین صنایع نیز راهی برای ایجاد یک محتوای جالب وجود دارد که لینک ها را جذب کند. بنابراین همیشه ایده خوبی است که وب سایت های رقبای خود را مطالعه کنید و ببینید آیا آنها دارایی های قابل پیوندی دارند که بتوانید از آنها الهام بگیرید.

برای انجام این کار، به سادگی نام دامنه آنها را در اکسپلورر سایت Ahrefs قرار دهید و به گزارش بهترین پیوندها بروید . این به شما نشان می دهد که کدام یک از صفحات آنها بیشترین لینک را به خود اختصاص داده است.

گزارش بهترین صفحات از نظر بک لینک

همانطور که در اسکرین شات بالا می بینید، سه صفحه از پنج صفحه مرتبط در وبلاگ Ahrefs (به استثنای صفحه اصلی) مطالعات تحقیقاتی مبتنی بر داده هستند. این به شما ایده بسیار خوبی از نوع محتوایی می دهد که پیوندها را در صنعت ما جذب می کند.

3. تبلیغ محتوا

مهم نیست که صفحات شما چقدر “قابل پیوند” هستند، مردم نمی توانند بدون اینکه ابتدا آنها را کشف کنند، به آنها پیوند دهند. به عبارت دیگر، حتی بهترین دارایی های قابل پیوند نیز باید برای جذب لینک ها تبلیغ شوند.

به طور کلی، فقط سه راه برای تبلیغ محتوا وجود دارد :

  1. اینفلوئنسرها و جوامع
  2. تبلیغات
  3. افزایش مخاطب

1. اینفلوئنسرها و جوامع

چه کسی این را تقویت خواهد کرد؟ و چرا؟ به گفته رند فیشکین، پاسخ به این سوال میزان قرار گرفتن در معرض محتوای شما را تعیین می کند  .

“چه کسی” به افراد با نفوذ و جوامع مرتبط در فضای شما اشاره دارد که ممکن است به ارائه محتوای شما در مقابل تعداد زیادی از افراد کمک کند. و “چرا” به شایستگی واقعی محتوای شما اشاره دارد که آن را در وهله اول شایسته تبلیغ می کند.

حقیقت خنده دار. در سال 2015، من با رند تماس گرفتم و از او خواستم که مقاله من را توییت کند. و پاسخ او اساساً یک دوره تصادفی در نحوه عملکرد این بود:

پاسخ ایمیل رند به تیم

2. تبلیغات

شما به راحتی می توانید با کمک تبلیغات در پلتفرم هایی مانند فیس بوک، گوگل، توییتر و موارد مشابه، بازدیدکنندگان زیادی را به محتوای خود بیاورید. از طرف دیگر، می توانید با اینفلوئنسرهای منتخب و تولیدکنندگان محتوا در فضای خود شریک شوید و به آنها پول بدهید تا محتوای شما را برای مخاطبان خود تبلیغ کنند.

با این حال، برخی افراد توجیه صرف هزینه برای تبلیغ محتوای خود را دشوار می دانند. که طبیعتاً این سؤال را ایجاد می کند: آنها در وهله اول چگونه صرف زمان برای ایجاد آن را توجیه کردند؟

اگر محتوای خود را با در نظر گرفتن اهداف تجاری خود ایجاد می کنید، نباید برای توجیه هزینه کردن آن برای تبلیغ آن به مردم مشکلی داشته باشید.

3. افزایش مخاطب

هر بار که محتوایی را منتشر و تبلیغ می کنید، به افرادی دست خواهید یافت که ارزش آن را پیدا می کنند (یا به سادگی از آن لذت می برند). و واقعا شرم آور است که راه خود را با این افراد جدا کنیم و دیگر هرگز نتوانیم به آنها دسترسی پیدا کنیم، اینطور نیست؟

به همین دلیل باید روی افزایش مخاطبان خود کار کنید. که می تواند به چند روش مختلف انجام شود:

  • از آنها بخواهید در لیست ایمیل شما مشترک شوند
  • از آنها بخواهید که شما را در توییتر/لینکدین/اینستاگرام/تیک تاک دنبال کنند
  • از آنها دعوت کنید تا به انجمن خصوصی شما در Slack/Discord/Facebook بپیوندند
  • آنها را با تبلیغات فیس بوک / توییتر / گوگل دوباره هدف قرار دهید

با هر محتوای جالب جدیدی که منتشر می کنید، مخاطبان شما باید بیشتر و بیشتر شوند. و هر چه تعداد افراد بیشتری کار شما را دنبال کنند، کمتر نیاز دارید که در مورد تبلیغ محتوای خود به صورت دستی زحمت بکشید.

4. پست مهمان

طبق یک نظرسنجی در سال 2022 توسط Aira ، پست مهمان سومین استراتژی ایجاد لینک در بین سئوکاران حرفه ای است.

همانطور که قبلاً بحث شد، درخواست پیوند بدون ارائه چیزی ارزشمند در ازای این روزها حتی به سختی کار می کند. اما پست مهمان اینطور نیست. شما یک محتوای با کیفیت را در ازای فرصتی برای پیوند به وب سایت خود از آن ارائه می دهید. به نظر می رسد یک مبادله منصفانه ارزش باشد.

در اینجا در وبلاگ Ahrefs، ما یک صفحه “برای ما بنویس” داریم که از خوانندگان خود دعوت می کنیم تا مقاله مهمان را برای ما به اشتراک بگذارند. و با این حال، ما اکثریت قریب به اتفاق زمین های دریافتی را رد می کنیم. استانداردهای ما برای مشارکت مهمان بسیار بالاست.

بنابراین در اینجا دو نکته ساده وجود دارد که به شما کمک می کند در وبلاگ های برتر صنعت خود منتشر شوید:

1. از کوچک شروع کنید و به سمت بالا بروید

هنگامی که یک مجموعه کامل از محتوای منتشر شده در وبلاگ های کمی کوچکتر دارید، جلب توجه وبلاگ های برتر در جایگاه خود بسیار آسان تر است.

بنابراین قبل از ارائه مقاله مهمان به صاحب وبلاگ DR80+، مطمئن شوید که یک قطعه منتشر شده DR70+ برای نشان دادن آنها دارید. و قبل از اینکه وبلاگ DR70+ را راه‌اندازی کنید… خوب، مطمئنم که این ایده را دریافت کرده‌اید.

می‌توانید از Content Explorer برای یافتن سریع وبلاگ‌های مرتبط با «مرجعیت» مورد نیاز استفاده کنید. فقط یک کلمه یا عبارت مرتبط را در عنوان صفحه جستجو کنید و از فیلتر “Domain Rating (DR)” برای محدود کردن نتایج استفاده کنید:

یافتن وبلاگ هایی با مجوز لازم با استفاده از کاوشگر محتوای Ahrefs

2. یک پیشنهاد مقاومت ناپذیر بدهید

صاحبان وبلاگ چه می خواهند؟ آنها می خواهند ترافیک وبلاگ خود را افزایش دهند.

بنابراین اگر بتوانید آنها را متقاعد کنید که مقاله مهمان شما رتبه خوبی در گوگل برای کلمه کلیدی هدف خود خواهد داشت و ترافیک جستجوی ثابتی را برای آنها به ارمغان می آورد، فروش آسانی خواهد بود.

و اینجاست که نکته قبلی کاملاً ارزشمند است. اگر بتوانید چند نمونه واقعی از مقالات مهمان گذشته خود را نشان دهید که رتبه خوبی دارند، شرط می بندم که به راحتی معامله را دریافت خواهید کرد.

یک تاکتیک کمتر شناخته شده برای پست کردن مهمان این است که مقاله ای را در وبلاگ خود پیدا کنید که عملکرد ضعیفی دارد (از نظر ترافیک جستجو) و پیشنهاد انجام یک بازنگری کامل با هدف بهبود رتبه بندی آن در گوگل. در بسیاری از موارد، وبلاگ نویس از انجام این کار خوشحال خواهد شد.

کافی است گزارش صفحات برتر را در Site Explorer باز کنید و از فیلتر “Traffic” استفاده کنید تا مقالاتی را که عملکرد ضعیفی دارند به راحتی پیدا کنید:

مقالات با عملکرد ضعیف در گزارش صفحات برتر

در حالی که از نظر فنی می توان لینک ها را فقط با کمی قدرت مغز و یک حساب جیمیل ایجاد کرد، تعدادی ابزار لینک سازی وجود دارد که به آسان تر کردن فرآیند به دست آوردن لینک کمک می کند.

در اینجا چند مورد رایگان وجود دارد:

  • Ahrefs Webmaster Tools – تمام پیوندهایی را نشان می دهد که از قبل به وب سایت شما اشاره می کنند و به شما امکان می دهد آنها را بر اساس بسیاری از معیارهای مهم SEO مرتب و فیلتر کنید.
  • جستجوگر بک لینک رایگان Ahrefs – 100 پیوند برتر را نشان می دهد که به هر وب سایت یا URL اشاره می کنند.
  • Google Alerts – هر زمان که کلمه یا عبارت خاصی در صفحه ای که به تازگی منتشر شده است به شما اطلاع می دهد. این یک راه عالی برای منبع یابی لینک های با کیفیت است.

 و در اینجا برخی از موارد برتر وجود دارد:

  • کاوشگر سایت Ahrefs – تمام پیوندهای هر وب سایت یا URL را با گزینه ای برای مرتب کردن و فیلتر کردن آنها بر اساس بسیاری از معیارهای مهم SEO به شما نشان می دهد.
  • Ahrefs’ Content Explorer – یک ابزار جستجوی پیوند منحصر به فرد، که به شما کمک می کند هزاران وب سایت مرتبط را برای درخواست پیوند و پست مهمان پیدا کنید. همچنین به تحقیق در مورد دارایی های قابل پیوند در هر موضوعی از سراسر وب کمک می کند.
  • Ahrefs Alerts – شبیه به Google Alerts است اما به طور خاص با در نظر گرفتن متخصصان سئو طراحی شده است.
  • Pitchbox / BuzzStream / GMass – ابزارهای اطلاع رسانی ایمیل. بسیاری از ابزارهای دیگر وجود دارند که به شما امکان می‌دهند ایمیل‌های شخصی‌سازی شده را در مقیاس ارسال کنید، اما این ابزارها محبوب‌ترین در میان سئوکاران هستند.
  • Hunter.io / Voila Norbert – به اصطلاح “سرویس های جستجوی ایمیل” که به شما کمک می کند جزئیات تماس وب سایت ها را در مقیاس پیدا کنید.

بیایید این را جمع بندی کنیم

این راهنما بیش از 4000 کلمه است. با این حال، ما فقط سطح آنچه که لینک بیلدینگ مستلزم آن است را خراشیده ایم. بنابراین، اگر می‌خواهید عمیق‌تر شوید، مطمئن شوید که مقالات دیگر ما را در مورد این موضوع، که در سراسر این راهنما به آنها پیوند داده‌ام، بررسی کنید.

ویدا علیپور

خرید بک لینک یک راهکار متداول در استراتژی‌های سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) است که به منظور افزایش اعتبار و رتبه وب‌سایت در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده می‌شود. بک لینک‌ها به صورت لینک هایی است که از سایت‌های دیگر به وب سایت شما ارجاع می‌دهند. این لینک ها می توانند توسط وب سایت های معتبر و مرتبط با حوزه فعالیت شما ارائه شوند و به بهبود اعتبار و ارتقاء رتبه شما در نتایج جستجوی اینترنت کمک کنند. هرچند که بک لینک‌ها می‌توانند بهبودهای موثری در سئو داشته باشند، اما باید با احتیاط به خرید بک لینک پرداخته شود. چرا که گوگل به دقت الگوریتم‌های خود را بهبود می‌بخشد و خرید بک لینک‌های نامرتبط و پراز اسپم ممکن است به وب‌سایت شما آسیب برساند. برای داشتن یک استراتژی سئو قوی و موثر، بهتر است به ساختار داخلی و محتوای کیفی وب‌سایت خود نیز توجه کرده و همچنین به صورت طبیعی بک لینک‌های مرتبط و معتبر را جذب کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا