رپورتاژ

کفش سالنی چه تفاوتی با کفش پیاده روی و رانینگ دارد؟

با معرفی انواع سطوح زمین های ورزشی و کفش های مناسب برای هرکدام از آنها، اصطلاحات کفش های ورزشی تا حدودی گمراه کننده شده است. برای راحت تر درک کردن مسائل، معمولاً کفش های سالنی را با ورزش هایی که روی سطوح سخت انجام می شوند، مانند اسکواش، بسکتبال، فوتسال و والیبال، مرتبط می دانیم. در مقایسه، کفش های فضای باز برای ورزش هایی طراحی شده اند که روی سطوح سختتر و خشن تر مانند سطوح خیابان یا زمین های فضای باز مانند دو و میدانی و تنیس انجام می شوند.

در حالی که هر دو نوع کفش های سالنی و کفش های پیاده روی را می توان برای تناسب اندام و به عنوان کفش ورزشی استفاده کرد، اما ویژگی ها و مزایای بسیار متفاوتی دارند. تصمیم گیری در مورد اینکه چه نوع کفشی را هنگام بازی های داخل سالن بپوشید دشوار است، زیرا سطح زمین ممکن است لغزنده باشد که برای بازیکنانی که کفش های پیاده روی و رانینگ می پوشند خطرناک است.

 

مهمترین ویژگی کفش های سالنی

داشتن چسبندگی مناسب در سالن یکی از ویژگی های اصلی کنترل و تسلط بیشتر بر حرکات است، به همین دلیل است که کشش کفش سالنی بسیار مهم است. کفش های پیاده روی و رانینگ اغلب دارای آج های بزرگ تر هستند که برای ایجاد ثبات جانبی خوب و همچنین چسبندگی مناسب بر روی انواع سطوح طراحی شده اند. در مقابل زیره کفش های سالنی اغلب دارای نقاط مسطح و شیارهای دایره ای است که به آنها اجازه می دهد تا در سطوح صاف تعادل بهتری داشته باشند؛ می توانید با یک کفش پیاده روی در در داخل سالن بازی کنید تا متوجه شوید که لغزنده تر از آن چیزیست که فکر می کردید. علاوه بر اینکه زیره کفش سالنی یکی از اجزای اصلی راحتی و چسبندگی کفش است، نقش حیاتی در حمایت از پا را نیز دارد؛ اینکه چقدر بادوام است و از چه موادی ساخته شده نیز تعیین می کند که چقدر در پای شما دوام می آورد.

کفش سالنی چه تفاوتی با کفش پیاده روی و رانینگ دارد؟

در گذشته پوشیدن کفش های پیاده روی و رانینگ در سالن ها با آسیب دیدگی همراه بوده اند، زیرا طراحی گشاد آنها نسبت به سایر انواع کفش های ورزشی استرس بیشتری بر مفاصل و ماهیچه ها وارد میکرد. زمین های سرپوشیده از مواد سختی ساخته شده اند که به خوبی چمن یا خاک فشار را نمی گیرند، بنابراین مهم است که کفش مناسبی را پیدا کنید که کشش را ایجاد کند، اما از پاهای شما حمایت کافی نیز داشته باشد. کفش‌های سالنی را میتوان روی کفپوش های چوبی و تشکهای سخت استفاده کرد، در حالی که کفش های رانینگ و پیاده روی را بهتر است در زمین های سخت طبیعی و غیر صیقلی پوشید.

برای محافظت در برابر سطوح سخت تر در فضای باز، کفش های سالنی باید چند ویژگی اضافی برای بهبود پشتیبانی داشته باشند، راحتی جانبی در کفش های پیاده روی بهبود یافته و بالشتک آنها ضخیم می شود تا پشتیبانی جانبی بهتری فراهم شود. از طرف دیگر کفش های سالنی مانند کفش های فوتسال و بسکتبال، دارای دیواره های جانبی نازک تری هستند تا تنفس بهتری را برای پاها فراهم کنند تا تعریق و گرما را کاهش دهند. کفش های سالنی به طور خاص برای محافظت از پا هنگام انجام ورزش در سطوح داخلی طراحی شده اند که ایمنی بیشتری دارند زیرا در زمین نمی لغزند، این امر می تواند از صدمات جلوگیری کند و ممکن است به شما کمک کند هنگام ورزش بهتر تمرین کنید.

 

یکی از عواملی که میتواند به شما در تصمیم گیری در مورد پوشیدن نوع کفش ورزشی کمک کند، سطح زیرسازی (بالشتک) مورد نیاز شما است، اگر کمردرد دارید و پزشک به شما گفته که کفش هایی با کف صاف بپوشید، احتمالاً بهتر است به جای کفش های رانینگ، از کفش های سالنی استفاده کنید؛ این باعث می شود که پای شما صافی و آزادی بیشتری احساس کند. تمایز بین دو کفش پیاده روی و کفش های سالنی به ورزش هایی که در هر سطح انجام می شود، وابسته است؛ به عنوان مثال در ورزش فوتسال نیاز به تحرک سریع، تغییر جهت یا ایستادن یکباره وجود دارد و به همین دلیل کفش های فوتسال باید کشش خوبی داشته باشد تا در برابر لغزش مقاومت کند. از طرفی ورزشی مانند بدمینتون، نیاز به واکنش پذیری سریع و حرکت به طرفین دارد و کفش های سالنی سبک و مقاوم تری نیاز دارند؛ به دلیل این تفاوت در نیازها، کمپانی های بزرگ مانند کفش سالنی نایک اقدام به تولید کفش تخصصی در هر رشته ورزشی کرده اند.

آیا می توان از کفش های سالنی برای پیاده روی و دویدن استفاده کرد؟

کفش های سالنی کفش های راحت و مقاومی هستند و می توانند برای دویدن و پیاده روی نیز مناسب باشند، اما با توجه به ویژگی هایی که پیشتر توضیح داده شد به دلیل کمتر بودن کوشنینگ در کفش سالنی نسبت به کفش پیاده روی، ثبات و راحتی کمتری را نیز برای شما به همراه دارند. در واقع می توان گفت کفش سالنی در زمان پیاده روی یا دویدن در سطوح ناهموار عملکرد خوبی ندارند زیرا برای استفاده در سطح صاف داخل سالن طراحی شده اند. همچنین به دلیل داشتن کفی نازک تر در کفش های سالنی، اگر در دراز مدت از آنها برای پیاده روی و دویدن استفاده کنید ممکن است به پاها و کمر شما آسیب وارد کند. کفش های پیاده روی و رانینگ علاوه بر ضخامت بالشتک، دارای بدنه و زیره قوی تری هستند که امکان مقاومت در برابر سطوح ناهموار و سخت بیرونی را فراهم می کنند، اما پوشیدن کفش سالنی برای پیاده روی در فضای بیرونی به سرعت منجر به فرسودگی و از بین رفتن زیره لاستیکی آن شود. با توجه به تفاوت های کفش سالنی و کفش پیاده روی، توصیه می شود برای جلوگیری از خراب شدن کفش و ورود آسیب به پاهایتان از هر کدام از این کفش های ورزشی در محل مناسب استفاده کنید.

 

برای تهیه کفش های سالنی یا کفش های پیاده روی اورجینال باید به فروشگاه های معتبری که اصالت محصولاتشان را تضمین می کنند مراجعه کنید. تحقیقاتی را در این زمینه انجام دادیم تا بهترین فروشگاه های آنلاین و حضوری را برای خرید کفش ورزشی اورجینال انتخاب کنیم، در پایان به این نتیجه رسیدیم که فروشگاه اورج لند کفش های سالنی و پیاده روی اورجینال را با قیمت های مناسب به مشتریان خود عرضه می کند. فروشگاه اورجلند با فعالیت تخصصی در زمینه ارائه کفش های سالنی و پیاده روی اورجینال، برای جلب رضایت مشتریان تنوع کفش های موجود را افزایش داده و بر حفظ اصالت آنها تاکید دارد. برای دریافت راهنمایی در خصوص خرید کفش های سالنی و پیاده روی می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

شماره های تماس : 02165236371 – 09331171313

وب سایت اورج لند : www.orglandsport.com

ویدا علیپور

خرید بک لینک یک راهکار متداول در استراتژی‌های سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) است که به منظور افزایش اعتبار و رتبه وب‌سایت در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده می‌شود. بک لینک‌ها به صورت لینک هایی است که از سایت‌های دیگر به وب سایت شما ارجاع می‌دهند. این لینک ها می توانند توسط وب سایت های معتبر و مرتبط با حوزه فعالیت شما ارائه شوند و به بهبود اعتبار و ارتقاء رتبه شما در نتایج جستجوی اینترنت کمک کنند. هرچند که بک لینک‌ها می‌توانند بهبودهای موثری در سئو داشته باشند، اما باید با احتیاط به خرید بک لینک پرداخته شود. چرا که گوگل به دقت الگوریتم‌های خود را بهبود می‌بخشد و خرید بک لینک‌های نامرتبط و پراز اسپم ممکن است به وب‌سایت شما آسیب برساند. برای داشتن یک استراتژی سئو قوی و موثر، بهتر است به ساختار داخلی و محتوای کیفی وب‌سایت خود نیز توجه کرده و همچنین به صورت طبیعی بک لینک‌های مرتبط و معتبر را جذب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا