اخبار

وفایی‌پور: یزدانی خاک 86 کیلو را خورده و المپیک حق اوست

مدعی وزن ۸۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد کشورمان تأکید کرد حتی اگر خودش در مسابقات آسیایی اول می‌شد باز هم حضور در المپیک ۲۰۲۴ را حق حسن یزدانی می‌دانست.

– اخبار ورزشی –

هادی وفایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره اینکه گفته شده در مسابقات جام تختی کشتی نخواهد گرفت، اظهار داشت: بدنم هنوز بعد از آن بیماری، برنگشته است. من قبل از مسابقات آسیایی مریض شدم و در حین مسابقات هم وضعیتم خوب نبود. یک سرماخوردگی شدید که بعد از بازگشت از آسیایی هم چون در حین بیماری، تمرین و مسابقه داشتم، شرایطم بدتر شد.

وی ادامه داد: روز اول اردو، پزشک تیم ملی گفت بدنم عفونت دارد و دارو داد و گفت استراحت کنم تا سایر اردونشینان مریض نشوند. من آنتی‌بیوتیک‌ها را استفاده کردم، اما باز هم خوب نشدم. آنقدر آنتی‌بیوتیک استفاده کردم که بدنم شد 85 کیلو، در حالی که من در حالت عادی 90 کیلو هستم. بدنم خشک شده بود و الان تازه یک هفته است که تمرین را شروع کرده‌ام. 20 روز تمرین نداشتم و در این مدت کم باقیمانده تا مسابقه هم نمی‌توانم فشار بیاورم. وزنه می‌زنم، اما شرایط خوبی برای مسابقه ندارم.

وفایی‌پور در پاسخ به این سؤال که آیا بازگشت حسن یزدانی و گزینه بودن کامران قاسم‌پور دلیل غیبت او در جام تختی نیست، تأکید کرد: حسن یزدانی که بحثش جداست. او قرار است به مسابقه‌ای اعزام شود که سطحش شاید حتی به اندازه المپیک بالا باشد، چون آخرین مسابقه رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی است. قطعاً مسابقات سنگین است و از نظر من هر کسی در مجارستان اول شود، می‌تواند شانس مدال المپیک هم باشد. حسن یزدانی قرار است آنجا کشتی بگیرد و ان‌‌شاءالله کتفش و آمادگی بدنش هم جواب می‌دهد. قطعاً حق یزدانی است در المپیک کشتی بگیرد، سهمیه را هم خودش در بلگراد گرفته، آنهم به زحمت و با کتفی مصدوم. یزدانی خاک وزن 86 کیلوگرم را خورده است و باید اولین گزینه باشد.

کشتی‌گیر مدعی همدانی که در مسابقات قهرمانی کشور با شکست علی سوادکوهی در فینال، مجوز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را به دست آورد، گفت: من حتی اگر در مسابقات آسیایی اول هم می‌شدم دوست داشتم حسن یزدانی به المپیک برود. او کتفش را عمل کرد که در چرخه غایب بود. اگر هم خدای ناکرده در مجارستان شرایطش خوب نبود، به نظر من نه به صلاح خودش هست به پاریس برود و نه تیم ملی.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا